Wij leggen géén loonbeslag
Zolang je inzicht geeft in je financiële situatie en naar draagkracht betaalt. Wij bankieren graag vanuit vertrouwen tussen jou en ons. Om je goed te kunnen helpen, is inzicht in jouw financiële situatie nodig. En als je betalingsproblemen hebt, begrijpen we het als je niet de hele betalingsachterstand in één keer kunt betalen. En misschien lukt de betaling voor de volgende maand ook niet.
Maar ‘niet alles kunnen betalen’ is écht anders dan ‘helemaal niets betalen’. Daarom gaan we samen bekijken welk bedrag wél haalbaar is. Zodat je in elk geval maandelijks een deel betaalt. Intussen gaan we dan met jou op zoek naar een passende oplossing.
Wat je óók moet weten, is dat wanneer je drie hele maanden achterloopt met betalen, wij dit móeten doorgeven aan het Bureau Krediet Registratie. Dat heeft vervelende gevolgen: je krijgt misschien géén nieuwe lening of telefoonabonnement met toestel. Door elke maand wel een deel te betalen, loop je minder snel drie hele maanden achter. Je voorkomt daarmee loonbeslag en misschien dus ook een negatieve registratie bij het BKR.
“Géén loonbeslag zolang je naar draagkracht blijft betalen. Ook dát is beter voor elkaar.”