Wij kijken altijd naar het verhaal achter een BKR-registratie die we zelf hebben gemeld
Als je opnieuw een product wilt afsluiten bij één van de merken van de Volksbank. Als je in scheiding ligt, werkloos bent of bijvoorbeeld ernstig ziek, kan het gebeuren dat je een betalingsachterstand krijgt. Loop je langer dan 3 maanden achter met betalen, dan móeten wij dat melden bij het Bureau Krediet Registratie. Maar wat nou als je wél altijd betaald hebt wat je kon missen?
Dan beoordelen wij dat anders dan van iemand die door laksheid of slechte betalingsmoraliteit een BKR-registratie heeft. Want er is een groot verschil tussen ‘niet alles kúnnen betalen’ aan de ene kant, en ‘helemaal niets wíllen betalen’ aan de andere kant.
Ben je na enige tijd weer financieel gezond? En is de betalingsachterstand opgelost en hebben wij een herstelcode gemeld bij het BKR? Dan is het heel vervelend wanneer je alleen door die oude BKR-registratie geen nieuw krediet bij ons zou kunnen krijgen. Daarom kijken wij altijd naar het verhaal achter de BKR-registratie.
Want misschien kwam je betalingsachterstand door domme pech en is jouw betalingsmoraliteit juist erg goed. Een oude BKR-registratie zegt dan niets over jouw kredietwaardigheid nu. Wij kijken dus altijd verder.
“Het verhaal achter de door ons gemelde BKR-registratie op waarde schatten. Ook dát is beter voor elkaar.”