Doelstellingen voor 2025 verbonden aan onze gedeelde waarde ambitie
De
strategie voor de komende jaren bouwt voort op de missie van de
Volksbank om met bankieren met de menselijke maat een positieve impact
te realiseren voor zowel klant, maatschappij, medewerkers als de
aandeelhouder. Vanuit onze gedeelde waarde aanpak brengen we doorlopend
balans aan tussen deze belanghebbenden. Hiermee dragen we, met de elkaar
aanvullende merken SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen, op
onderscheidende wijze bij aan de diversiteit in het Nederlandse
bankenlandschap. Gebaseerd op onze strategie en de huidige verwachtingen
omtrent de economische ontwikkelingen en financiële markten hebben we per
stakeholder objectief meetbare doelstellingen als kritieke prestatie
indicatoren (KPI’s) vastgesteld:
Stakeholder | Doelstellingen ultimo 2025 |
---|
Klant | - Klantgewogen Net Promoter Score (NPS) verhogen tot +13 (2020: +2)
- 1,3 miljoen actieve multi-klanten (2020: 949.000)
|
Maatschappij | - Klimaatneutrale balans van tenminste 75% (2020: 59%), oplopend tot 100% klimaatneutraal in 2030
|
Medewerker | - Oprechte aandacht voor de medewerker krijgt een cijfer van tenminste 7,5 (2020: 7,9)
|
Aandeelhouder | - Rendement op eigen vermogen (REV) 8% (2020: 5,1%)
- Dividenduitkering van 40-60% van het nettoresultaat
|
Meer informatie over deze KPI's vind je in het persbericht over de introductie van de nieuwe strategie.