To content
De Volksbank logo de volksbank
Maatschappelijke impact header website de volksbank

Social impact

Better for each other

Banking is about more than just money. It’s a way of being of value. Not only for our own organisation and employees, customers or shareholder, but for society as a whole. We aim to be of value through the combined strength of our four bank brands: SNS, ASN Bank, RegioBank and BLG Wonen. Based on our 'better for each other' promise, we carry the whole country forward. Not for nothing are we called de Volksbank.

Broad social impact

We want to make the broadest possible contribution to society, and do so in several ways. For example, by training our customers to become cybersmart. Or by being committed to volunteering, in cooperation with NLvoorelkaar, the largest volunteer platform in the Netherlands. But we do more than that.

Brede maatschappelijke impact website de volksbank

We create impact by

Read all about our sustainability ratings

Plant

People create social impact

At de Volksbank, it's not just about money, it’s also about making the Netherlands a better place to live. That’s why our employees are committed to giving customers support on money matters. Especially when things get tough. Together with our brands SNS, ASN Bank, RegioBank and BLG Wonen, we make social impact and, based on our 'better for each other' promise, we carry the whole country forward. Not for nothing are we called de Volksbank.

Een baan met The Boost

Eveline deed mee als coach met The Boost: "Ik vind het heel mooi om anderen te kunnen helpen."

The boost thumb 16x9

Bijzonder klantbezoek van Bijzonder Beheer

'Hoe gaat het met je?" Met deze vraag brak Desmond Geurtsen het ijs toen hij bij een klant met een betalingsachterstand voor de deur stond.

500 desmondgeurtsenvideo 10000

Meer dan een bankrekening

Monique hielp Henry uit Gambia aan een rekening. Hoe zoiets kleins zo'n grote impact kan hebben, vertellen ze samen.

Still1 monique

Deel dit artikel