Naar inhoud
De Volksbank logo de volksbank

Kunnen we je helpen?

Hieronder vind je veelgestelde vragen en de algemene contactgegevens, investor relations en woordvoering van de Volksbank Daarnaast vind je meer informatie over ons inkoopbeleid en documenten met betrekking tot leveranciers. Heb je een vraag of opmerking over een product, rekening of klantgerelateerde zaken zoals bijvoorbeeld een BKR-inschrijving, hypotheekakte of bewindvoering? Neem dan contact op met een van onze merken: SNS, ASN Bank, RegioBank of BLG Wonen.

Investor Relations

Een misstand melden

De Volksbank zet zich in voor een integere organisatie en een veilige werkomgeving. Daarom doen we er alles aan om het gewenste gedrag te stimuleren en wangedrag zoveel mogelijk te voorkomen. Mocht dit toch voorkomen, dan is het belangrijk om dit bespreekbaar te maken en te melden, zodat we zaken tijdig signaleren om van te leren en te verbeteren waar nodig.

Het SpeakUp-reglement van de Volksbank beschrijft de afspraken die zijn gemaakt over het bespreekbaar maken en melden van wangedrag en hoe meldingen worden opgevolgd. Dit gaat ook over het melden van misstanden, zoals gedefinieerd in de Wet bescherming klokkenluiders.

Externe betrokkenen die geen toegang hebben tot interne meldprocedures kunnen wangedrag zoals misstanden of gedragsincidenten melden via het SpeakUp meldpunt van de Volksbank. Deze meldingen blijven anoniem, tenzij iemand zelf de eigen naam en contactgegevens vermeldt.

Meer over het melden van misstanden

VB 01134 1920